A Cars forum. AutoBanter

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

1967 Panhard 24 BT (3qf)

Old May 16th 09, 08:18 PM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
JBT Gilles

Default 1967 Panhard 24 BT (3qf)

The last year !
You can note that paint is a Citroën Colour (Blanc Carrare - Ref : AC
144)...

Ite missa est.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1967 Panhard 24 BT-09.jpg
Views:	60
Size:	110.9 KB
ID:	181130
Old May 16th 09, 09:55 PM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
Zinc[_2_]

On 16-May-2009, "JBT Gilles" > wrote:

> The last year !
> You can note that paint is a Citroën Colour (Blanc Carrare - Ref : AC
> 144)...

So sad they didn't survive longer. Thanks for these, Mr. Gilles.

--
Z~
Old May 17th 09, 02:15 AM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
Max Magister

Merci Gilles. J'ai un faible pour la Panhard, comme tu sais, quoiqu'elles
ne soient pas connues pour leurs robustesse et fiabilité. Il y a un certain
je ne sais quoi qu'ont toutes les Panhard d'après guerre. J'ai eu de la
chance d'en admirer quelques exemplaires pendant mes séjours en France et
aussi à Los Angelès dans les années 50 et 60 mais je n'ai jamais vu de
Panhard ici à Vancouver où j'habite depuis plus de 30 ans. Il y a plein de
voitures anglaises ici, pas mal d'allemandes, assez d'italiennes, mais très
peu de françaises.

max

Old May 18th 09, 10:28 AM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
Max Magister

There are lots of other examples of competition like that. I remember when
Jaguar bought Daimler and killed their large cars with those great V8
engines because they competed with Jaguars. I guess we'll have to see
whether Fiat does the same to Chrysler.

max

Old May 18th 09, 04:11 PM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
JBT Gilles

Old May 18th 09, 08:28 PM posted to alt.binaries.automobiles.carshows
JBT Gilles

I was amazed when I learned about Fiat and Chrysler.
I'm afraid you're probably right...

Friendly.

> [...]
> when Jaguar bought Daimler and killed their large cars with those great V8
> engines because they competed with Jaguars. I guess we'll have to see

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

Similar Threads
1966 Panhard 24 BT (3qf) JBT Gilles Car Show Photos 0 May 16th 09 08:16 PM
1901 Panhard RonandRachel Auto Photos 0 February 25th 09 04:28 AM
1905 Panhard RonandRachel Auto Photos 0 January 25th 09 06:02 AM
1899 Panhard 6hp RonandRachel Auto Photos 0 January 24th 09 08:41 PM
Panhard-no year RonandRachel Auto Photos 0 December 16th 08 07:03 PM